Чим гарний тепла підлога в гаражі і як його облаштувати самостійно
Хочете зробити собі водяний або електричний тепла підлога в гаражі своїми руками, але не впевнені в своїх силах? Я детально розповім, навіщо монтуються такі системи в гаражах, які матеріали для цього потрібні і, звичайно ж, розповім, як самому облаштувати подібну систему.
Утеплення бетонна стяжка в гаражі.
Підлога з підігрівом в гаражі – примха чи нагальна потреба
На перший погляд може здатися, що така клопітна справа, як монтаж теплої підлоги в гаражі, це всього лише примха господаря. Проте, досвідчені автомобілісти знають, що температура в автомобільному боксі не повинна бути нижче +5 ° С. В іншому випадку взимку доведеться довго прогрівати машину, а гірше того, через постійне осідання конденсату метал буде активно іржавіти.
Холодний гараж не набагато краще звичайного навісу.
Звичайно, можна використовувати інші системи опалення, такі як масляні радіатори або тепловентилятори, але в цьому випадку вам потрібно буде, як мінімум утеплити бетонну стяжку, інакше толку від такого підігріву буде небагато.
Альтернативні системи опалення гаража.
Монтаж теплої підлоги – це комплексне рішення, тут ви закриваєте всі проблеми відразу. Плюс обігріває система, замурована в стяжку, не займає місця, а для будь-якого гаража дефіцит корисної площі є однією з найбільш нагальних проблем.
Ну а якщо ви плануєте створити якийсь бізнес з автомобільним ухилом, наприклад, організувати автосервіс або автомийку, то без теплої підлоги взимку буде дуже важко працювати, особливо з урахуванням російських морозів.
Підлоги з підігрівом як одна з умов стабільної роботи автосервісу.
Тонкощі монтажу теплої підлоги в гаражі
Подібних систем обігріву існує 2: рідинна (водяна) і електрична.
Водяна система опалення в гаражі в процесі укладання.
- водяна підлога. Монтаж водяної підлоги обійдеться вам набагато дорожче, ніж облаштування електричного, плюс в технологічному плані ці роботи складніше. Зате в експлуатації рідинна система значно дешевше і надійніше;
- електричний підлогу. Це прекрасний вихід для жителів теплих регіонів з короткими і м'якими зимами, а також коли немає можливості підвести до будинку природний магістральний газ. Зробити таку систему легше, але рахунки за світло будуть солідними.
Монтаж кабелю, що гріє на бетонну стяжку.
У загальному і цілому, технологія монтажу водяних і електричних систем схожа, інструкція відрізняється лише в плані підключення і енергозабезпечення.
підбираємо матеріали
На аматорському рівні, як в водяній, так і в електричній системах автоматику краще купувати в одному місці єдиним блоком і довірити її монтаж фахівцям. Ви можете вибрати і змонтувати своїми руками тільки обігрівають елементи і весь інший пиріг теплої підлоги.
Одна з моделей системи управління теплими підлогами.
- труби. Як ви розумієте, в водяних системах в якості обігрівальних елементів виступають труби, ви тут можете вибирати серед трьох варіантів:
Укладання розводки для теплої підлоги з мідних труб.
- мідь. Така розводка реклами не потребує, якщо вас не лякає ціна, то мідна труба буде лежати в бетонному стягуванні, поки не зруйнується від часу сама стяжка, плюс тепловіддача у міді найвища серед конкурентів;
- зшитий поліетилен. Даний матеріал вважається самим просунутим в технологічному плані це продукт нових технологій. Виробники гарантують роботу протягом 25 років;
Структура труби із зшитого поліетилену.
- металопластик. На мій погляд, це найоптимальніший варіант у співвідношенні ціна-якість. Металлопластиковая розводка монтується в таких системах вже близько 20 років, я сам завжди намагаюся взяти саме ці труби, вони надійні, відносно недорогі і легко монтуються.
Структура металопластикової труби.
За правилами перетин гнучких труб в теплих підлогах береться в діапазоні від 12 до 20 мм, але в переважній більшості для цих цілей використовуються труби 16-17 мм. Тонкий контур не забезпечить належної тепловіддачі, а з товстим контуром підвищаться витрати на паливо.
Структура нагріває кабелю в розрізі.
- електричні нагрівачі. Такі нагрівачі бувають плівковими і дротяними. Плівковий варіант під бетонну стяжку не закладаються, він призначений для дерев'яних підлог або ламінату. Нам залишається тільки гріє провід, він продається або змотати в бухти, або закріпленим на склосітці (електричні мати).
Гріє мат на основі стекловолоконной сітки.
- гідроізоляція. Першим шаром бажано настилати рулонні види гідроізоляції. В економ варіанті це руберойд, а взагалі краще брати «Техноніколь». А для монтажу на чорнову підлогу або утеплювач цілком згодиться поліетиленова плівка 150-200 мікрон;
Рулонний гідроізоляція по грунту.
- утеплювач. Так як він буде накриватися бетонною стяжкою, матеріал повинен володіти відповідним рівнем міцності, а на даний момент такими характеристиками володіє тільки керамзит і екструдований пінополістирол;
Подушка з керамзиту на підлозі гаража.
- керамзит. Ціна у нього не велика, але якщо їм утеплити підлогу в гаражі, то шар доведеться насипати не менше 250-300 мм, плюс керамзит вбирає вологу, а значить, потрібна посилена гідроізоляція;
- Екструдований пінополістирол. Цей матеріал у нас більше знають як «Пеноплекс» або «Техноплекс», хоча це лише назви торгових марок. Він під стяжку підходить ідеально, але щільність потрібно брати від 35 кг / м3.
Екструдований пінополістирол під стяжку для теплої підлоги.
Використовувати як утеплювач щільний пінопласт під бетонну стяжку можна. Цей матеріал не розрахований на такі навантаження, і він обов'язково просяде.
Заливка бетонної стяжки.
- бетон. Зазвичай в гаражі, як чорнову підлогу, так і чистове підлогове покриття являють собою бетонну стяжку. По складу бетону ніякої різниці між ними немає, я замішую бетон в пропорції 1: 3: 4, тобто 1 частина цементу марки М500, 3 частини піску і 4 частини гравію або щебеню середньої фракції;
- арматура. Для гаража, де спочатку маються на увазі серйозні навантаження на плиту, арматурний прут потрібно брати товщиною не менше 10 мм. Плюс при закупівлі слід врахувати, що сітку ми будемо в'язати з осередком близько 100 мм і армування, слід робити подвійним, тобто 2 сітки.
Подвійне армування утепленої підлоги в гаражі.
Монтаж водяних підлог
Звичайно, простіше і швидше монтувати таку систему в готовому гаражі, там, де вже є попередній підлогу. Але ситуації бувають різні, тому я буду розповідати про технології облаштування теплих підлог в гаражі з самого нуля, тобто від грунту.
Спочатку потрібно буде вирівняти і добре утрамбувати грунт. Якщо побоюєтеся підмиву ґрунтовими водами, то можна відразу зробити глиняний замок товщиною 50 мм (насипати і утрамбувати глину).
Краще настилати полотно з рулонних її видів. Тут є важливий момент:
- гідроізоляція настилається суцільним шаром з нахлестом між смугами і з заходом на стіни фундаменту вище рівня чистового статі;
- стрічки або склеюються мастикою, або згуртовуються за допомогою газового пальника.
Далі у вас є 2 варіанти, або зробити піщано-гравійну подушку товщиною близько 100 мм, або насипати подушку з керамзиту товщиною 250-300 мм. З керамзитом, звичайно, вийде тепліше.
Перед монтажем несучих конструкцій і заливкою бетону по периметру гаража на стінках фундаменту, для компенсації теплового розширення плити кріпиться широка демпферна стрічка товщиною близько 10 мм (спінений поліетилен). Вона повинна підніматися вище рівня чистового статі.
У чорнової підлоги є одна особливість, він повинен бути ідеально рівним і міцним, тому поверх подушки ми укладаємо арматурну сітку і встановлюємо на неї маяки, за якими буде виконуватися заливка стяжки.
Якщо чорнову підлогу спочатку вже є, то на ньому допускаються перепади по площині не більше ніж на половину товщини трубки, в іншому випадку будуть періодично виникати проблеми з повітряними бульбашками в системі.
Якщо перепади більше, то щоб не заливати стяжку, можна спланувати площину піском і укласти на нього Піноплекс.
- Для південних районів екструдований пінополістирол можна монтувати товщиною в 30 мм;
- Для середньої смуги нашої батьківщини, аж до Уралу вистачить прошарку 50 мм;
- Від Уралу і далі на північ, утеплювач береться від 50 до 100 мм.
На утеплювач укладається перший шар арматури. Як вже було сказано, арматура в'яжеться з осередком 100 мм.
Тепер підключаємо один кінець контуру до розподільної гребінки і починаємо укладати труби. В даному випадку труби краще і дешевше фіксувати пластиковими хомутами на арматурної сітці.
Контур повинен бути цілісним, без будь-яких з'єднань. Довжина труби не повинна перевищувати 70 м, якщо цього мало, значить, укладаємо 2 контуру. Укладати його можна равликом або змійкою, для гаража підходять обидва варіанти, так що ви можете вибирати.
На наступному етапі проводиться так звана опресовування. Іншими словами контур підключається до гребінки, заповнюється водою і ставиться під надлишковий тиск для перевірки герметичності.
Тиск потрібно тримати мінімум добу, якщо все в порядку то можна його скинути до нормального, але воду не зливати.
Так як систему можуть включати періодично, бажано передбачити клапан зливу води. Це потрібно щоб взимку в порожньому гаражі вода не замерзла і не порвала труби.
Далі починається заливка стяжки, товщина такої стяжки повинна бути не менше 70 мм, в ідеалі 100 мм.
Весь цей час система повинна стояти під проектним тиском, але її ні в якому разі не можна включати, інакше стяжка потріскається.
Підлогове покриття в гаражі має бути особливо міцним. Тут у вас є 2 варіанти:
- Укласти міцну плитку, типу керамограніта;
- Зажелезнить бетонну стяжку. Щоб зажелезнить стяжку, потрібно мокрий бетон, поки він не схопився, посипати сухим цементом і злегка його розтерти. Коли бетон схопитися, залишки цементу просто змітають.
Монтаж електричної теплої підлоги
Перш ніж монтувати електричний підлогу в гаражі, не зайвим буде порахувати, чи витримає ваша енергосистема таке навантаження. Виходити потрібно з того, що на 1 м2 буде витрачатися близько 140 Вт.
Сама технологія монтажу тут мало чим відрізняється, матеріали та етапи монтажу практично ті ж, тільки замість трубної розводки укладається електричний кабель.
Укладання проводу під стяжку.
Після того як ви залили чорнову підлогу і поклали на нього плити екструдованого пінополістиролу, ці плити застеляються шаром поліетилену. Підкладки з фольгирования покриттям краще не використовувати, так як фольга це провідник, і якщо провід десь пошкодиться, може статися коротке замикання.
Гріє електричний кабель укладається за тією ж схемою, що і водяна труба. Відстань між витками має бути близько 100 мм. Від краю контуру до стіни робиться мінімум 50 мм.
Але тут є одна особливість: кабель або гріють мати укладаються тільки на корисної площі. Тобто під стелажами і в інших важкодоступних місцях, де обігрів в принципі не потрібен, нагрівальні елементи не вкладаються. Армування і заливка стяжки відбувається аналогічно вищеописаному водяному варіанту.
Фрагментарна укладання гріючих матів.
На завершення хотів би ще раз нагадати, водяна тепла підлога в гаражі набагато вигідніше, ніж його електричний побратим. На фото і відео в цій статті я зібрав наочний матеріал по даній темі. Якщо ж у вас ще залишилися питання, пишіть їх в коментарях.