Опалення в гаражі інструкція по монтажу системи своїми руками, економічне, водяне, автономне,

Опалення в гаражі: варіанти реалізації з мінімальними витратами

Як можна організувати опалення в гаражі своїми руками?

Нам необхідно створити не тільки економічне гаражне опалення в плані експлуатаційних витрат: бажано, щоб сам монтаж опалення теж не став надто накладним.

Низка радіаторів – найочевидніше рішення. Але не єдине.

Які сценарії можливі?

  1. У гаражному кооперативі проведено централізоване опалення – від місцевої котельні або ТЕЦ. У цьому випадку ми маємо лише придбати або виготовити і підключити опалювальний прилад (радіатор) – і можна грітися.

Цей сценарій має на увазі, втім, стабільну і немаленьку плату за опалення.

  1. У теплих регіонах цілодобове опалення в гараж і зовсім не потрібно. Якщо середньомісячна температура найхолоднішого місяця в році вище нуля, досить просто-напросто купити в гараж тепловентилятор – на випадок рідкісних заморозків, заради тієї малоймовірною ситуації, коли машину все ж доведеться відігрівати.

Зверніть увагу: ясна річ, ми говоримо не про той випадок, коли гараж жилою. Використання надбудови над гаражем для житла часто практикується в південних регіонах.

  1. Нарешті, повністю автономне опалення гаража своїми руками доводиться монтувати в тих випадках, коли при холодному кліматі поруч немає постійних джерел тепла.

Особливий випадок

У триповерхових гаражах з підземним поверхом підтримувати позитивну температуру можна практично безкоштовно.

Реалізація проста донезмоги:

  • Перший і другий поверхи утеплюються. Хочеш не хочеш це доведеться робити зсередини; стіни з гіпсокартону або ПХВ панелей із закладкою під них мінеральної вати або пінопласту забезпечать достатню теплоізоляцію.
    Товщина теплоізоляційного шару визначається регіоном: для центру країни досить 5 сантиметрів пінопласту або 10 – мінеральної вати, для північних районів краще укладати 15 сантиметрів пінопласту.
  • Стіни підземного поверху залишаються голими, бетонними, без будь-якої обробки. З огляду на той факт, що цей поверх типово використовується під склад солінь і картоплі – проблем це не створить.

    Нижче точки промерзання стіни завжди будуть мати позитивну температуру.

    Важливо: зрозуміло, що система вентиляції не повинна бути повністю замкнутою. Для поновлення частини обсягу повітря на верхньому поверсі робиться вентиляційна решітка з ходом на вулицю.
    Її прохідність, однак, повинна бути помітно менше продуктивності канального вентилятора, інакше гараж буде вистигати.

    примусове опалення

    Як уже сказано, опалювальні системи для гаража діляться на ті, що використовують теплоносій траси, і автономні.

    Централізовані опалювальні системи

    Якщо траса або розводка від неї проходить через ваше приміщення, все, що вам потрібно – вибрати і змонтувати опалювальні прилади.

    Як ми пам'ятаємо, водяне опалення гаража своїми руками повинно бути по можливості дешевим. Крім того, нам знадобиться велика теплова потужність, куди більша, ніж в квартирі тій же площі.

    1. Знизу і зверху у вас немає теплих квартир. Через перекриття буде випаровуватися дуже багато тепла.
    2. Стулки воріт закриваються в загальному випадку куди менш щільно, ніж щільна двері в квартиру.
    3. Стіни гаража часто виконуються не з панелі-пустотки і тим більше не з газобетону, а з монолітного залізобетону. Він дуже міцний, але по мірі теплоізоляції … скажімо так, залишає бажати кращого.

    Бетон – не найкращий теплоізолятор.

    Саме тому в гаражі краще орієнтуватися на теплову потужність не в 40 Вт / м3, типових для житлових приміщень в центрі країни, а на 100 Вт / м3. Зрозуміло, якщо бажано підтримувати температуру, хоча б в 18 С: чим нижче температура в гаражі, тим менше тепловтрати.

    Зрозуміло, що рекомендовані зазвичай для центрального опалення біметалеві радіатори достатньої продуктивності обійдуться дуже дорого. Для гаража розміром 4 * 6 * 3 метра їх сумарна продуктивність повинна бути рівною 4 * 6 * 3 * 100 = 7,2 КВт. У перерахунку на секції з тепловіддачею в 180 Вт це буде означати кілька значних гармошок – сумарно в 40 секцій.

    Згадаймо: якісні біметалічні радіатори обходяться приблизно в 600 рублів за секцію. Забагато, чи не так?

    Вихід простий: найбільш дешеве опалення для гаража своїми руками має на увазі використання регістрів.

    Саморобний сталевий регістр – найдешевший опалювальний прилад.

    Як вони виготовляються?

    • Труби діаметром 50 – 150 міліметрів нарізаються по довжині так, щоб вони були трохи коротше задньої стінки гаража. Можна, зрозуміло, змонтувати регістр і на бічній стінці, але там гаряча батарея буде заважати куди більше.
    • У трубах близько її торців пропалює отвори по внутрішньому перетину труб меншого діаметра (20 – 15 міліметрів); після чого відрізки цих труб вваривать як перемичок.
    • Ставляться додаткові глухі перемички – вже з міркувань міцності конструкції. Потім торці товстих труб заглушуються. Краще використовувати спеціальні штамповані днища випуклої форми, але підійде і листова сталь-трійка.

    Підводка вваривают зі зручною вам боку – аби регістр утворив замкнутий контур без мертвих зон і кишень, в яких вода буде застоюватися. Зверху вваривают воздушнік – кран Маєвського або, що розумніше, звичайний корковий вентиль. Знизу – Скидач, який дозволить повністю осушити регістр і, при необхідності, відбирати з системи опалення гарячу воду.

    Корисно: як правило, адміністрація невеликих котелень не заохочує скидання води з систем опалення. Для неї втрати теплоносія означають збільшення потреби в тепловій енергії і, відповідно, зниження рентабельності.

    автономне опалення

    Чим опалювати гараж в холодному кліматі і на значній відстані від теплотрас?

    Саме економічне опалення гаража – це, безумовно, газове. Нюанс: лише при наявності магістрального газу. Якщо газ доводиться завозити в балонах, вартість тепла відразу підвищується в кілька разів.

    Якщо такий вид відкривається від вашого гаража – опалення нескладно зробити дуже дешевим.

    Які системи опалення гаража на газі не розорять вас на стадії монтажу?

    • Газовий котел повітряного опалення – найпростіший варіант для порівняно великого гаража. В єдиному приміщенні не потрібно розводка тепла: весь гараж прекрасно прогріється від одного джерела. Стало бути, немає необхідності зв'язуватися з трубами і радіаторами.
      Котел являє собою сталевий, чавунний або мідний теплообмінник, який нагрівається при згорянні газу. Вентилятор продуває через нього повітря, нагріваючи його; струмінь теплого повітря направляється в будь-якому потрібному напрямку.
      Типовий котел повітряного опалення забезпечений закритою пальником і відбирає повітря з вулиці по коаксіальному (труба в трубі) воздуховоду. За сердечника труби туди ж відводяться продукти згоряння. Особливість котла має на увазі монтаж строго на загальну з вулицею стіну.
    • Газовий конвектор опалення – ще більш дешевий варіант, що володіє меншою тепловою потужністю. І тут ми бачимо закриту пальник, але тепло вона віддає за рахунок природної конвекції. Типова теплова потужність такого пристрою – 2 – 6 кіловат.
      Малопотужний конвектор можна використовувати і з балоном: він зручний повністю автономною роботою, що не вимагає догляду. Однак будьте готові до того, що балон доведеться міняти раз в два-чотири дні.

    Два кіловата теплової потужності обійдуться приблизно в 5 тисяч рублів. 10 біметалевих секцій від хорошого виробника – в 6. При тій же потужності і без джерела тепла.

    Соляру, відпрацьоване масло

    Опалення гаража відпрацюванням або солярой осмислено лише в тому випадку, якщо у вашому розпорядженні дешеве джерело палива. Зрозуміло, що купувати дизельне пальне за ринковими цінами і витрачати його на опалення – занадто накладно.

    Опалювальні прилади в цьому випадку є нескладні кустарні або напівкустарні обігрівачі. Повітря відбирається в приміщенні гаража, продукти згоряння відводяться за його межі.

    Проблема реалізації, крім джерела палива – пожежонебезпека конструкції. Типові печі на відпрацювання в процесі роботи розжарюються буквально до білого. Зберігати біля них легкозаймисті предмети категорично не можна; а куди від них дітися в гаражі?

    Саморобна піч на відпрацьовуванні. Температуру можна оцінити за світінням розпеченій стали.

    Електрика

    На скромну думку автора, опалення гаража електричним котлом і водяними радіаторами будь-якого типу – це дуже дивна ідея. Причини?

    • При відключенні електрики ми в найкоротші терміни отримуємо розмороження опалювальної системи. Причому проконтролювати її стан неможливо: ми говоримо про гаражі, в якому власник буває не завжди і навіть не кожен день.

    Однак: етиленгліколь або тосол замість води в контурі опалення вирішать цю проблему.

    • Про розведення теплоносія вже говорилося: навіщо в невеликому приміщенні розводити тепло, якщо повітря і без цього перемішається за рахунок конвекції?
    • Нарешті, порахуємо витрати. У горезвісному гаражі розміром 6 * 4 * 3 нам доведеться витрачати на обігрів в пік морозів 7,2 * 24 = 172,8 кВт / год, що за російськими цінами обійдеться в 600 рублів на добу. Забагато, немає?

    Опалення гаража електрикою осмислено в трьох випадках:

    1. Коли електрику використовується як резервне джерело тепла – скажімо, на той випадок, якщо в балоні газового конвектора закінчиться газ.
      Налаштування проста донезмоги: термостати газового і електричного конвектора налаштовуються на різні значення температури. Скажімо, газовий буде підтримувати +20, і до тих пір, поки він працює – електричний, налаштований на +15, простоює.

    На фото – термостат електричного конвектора.

    1. Коли в м'якому кліматі з рідкісними заморозками електричні конвектора, тепловентилятори або інші обігрівачі лише зрідка включаються, щоб забезпечити в гаражі комфортну і безпечну температуру.
      Автоматизувати їх роботу дозволить все той же термостат. Конвектор може включатися лише тоді, коли температура в приміщенні гаража впаде до мінімально допустимого значення.
    2. Нарешті, в м'якому кліматі електроенергію можна використовувати не для прямого нагріву, а для перекачування тепла з вулиці в приміщення. Причому поряд з порівняно дорогими тепловими насосами може використовуватися їх бюджетна побутова версія – інверторні спліт-системи.
      При вартості в 16-24 тисячі рублів залежно від потужності вони здатні забезпечити до 5 кіловат тепла на кожен кіловат витраченого електрики. Оборотні боку такої реалізації обігріву – падіння ефективності при низьких температурах і обмежений температурний режим.
      Побутові інвертори працюють при температурі на вулиці не нижче -15 – 25С.

    Чому саме інверторні? Крім запобігти перегріванню при обігріві, в їх користь говорить, куди більша енергоефективність.

    висновок

    Як завжди, альтернативний погляд на опалення гаража ви знайдете в відео в кінці статті. Теплих зим!